T.C.
AYDIN VALİLİĞİ
AYDIN İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN
'AYDIN DİJİTAL DÖNÜŞÜM' PROJESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Proje Adı, Konu, Gerekçe, Amaç ve Hedefler
Proje Adı
Madde 1. Aydın Dijital Dönüşüm Projesi
Konu
Madde 2. Bilgisayar bilimlerine ilgili ve bu konuda yetenekli öğrencilerin tespit edilmesi ve desteklenmesi
Gerekçe
Madde 3. Bilgisayar bilimleri alanında, öğrencilere yönelik yapılacak rehberlik ve eğitim çalışmalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Aydın Dijital Dönüşüm Projesi ile Millî Eğitim Bakanlığının 2023 Vizyon Belgesi'nde yer alan "Öğrencilerimizle, kendilerine bilişimle üretim becerileri kazandırmaya yönelik olarak kodlama ve 3D tasarım etkinlikleri yürütülecektir." hedefine katkı sağlanacaktır.
Amaç
Madde 4. Aydın Dijital Dönüşüm Projesi ile bilgisayar bilimleri alanına ilgili ve bu konuda yetenekli öğrencilerin keşfedilmesi, bu öğrencilere uygun ortam ve rehberlik sağlanarak gelişimlerinin desteklenmesi amaçlanmaktadır.
Hedefler
Madde 5.
1. Bilgisayar bilimleri alanında yetenekli öğrencilerin keşfedilmesi
2. Öğrencilerin kendilerini tanımalarına ve öz farkındalık geliştirmelerine fırsat sunulması
3. Öğrencilerin programlama becerilerinin geliştirilmesi
4. Öğrencilerin bilgisayar destekli tasarım becerilerinin geliştirilmesi
5. Öğrencilerin bilinçli internet kullanımı hakkında bilgilendirilmesi
6. Öğrencilerde internet bağımlılığı hakkında farkındalık oluşturulması
7. Öğrencilerin fikri mülkiyet ve sınai haklar konusunda bilgi sahibi olması
8. Öğrencilerin problem çözme, eleştirel düşünme ve bilgi işlemsel düşünme becerilerinin geliştirilmesi
9. Öğrencilerin iletişim ve iş birliği becerilerinin geliştirilmesi
10. Öğretmenlerin dijital becerilerinin geliştirilmesi
İKİNCİ BÖLÜM
Yönergenin Amacı, Kapsam, Dayanak ve Tanımlamalar
Yönergenin Amacı
Madde 6. Bu belgenin amacı Aydın Dijital Dönüşüm Projesi'nin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
Madde 7. Bu proje Aydın ili mülki sınırları içinde resmî ve özel örgün eğitim kurumlarında ortaokul ve lise kademelerindeki öğrencilerden projeye dâhil olanları kapsamaktadır.
Dayanak
Madde 8. Bu proje Anayasanın 5. Maddesi, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığı 2019-2023 Stratejik Planı, İl Millî Eğitim Müdürlüğü 2019-2023 Stratejik Planı'na dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 9. Bu yönergede geçen;
a. Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
b. İl MEM: Aydın İl Millî Eğitim Müdürlüğünü,
c. İlçe MEM: Aydın İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerini,
d. Okul: Proje kapsamındaki okulları,
e. Okul Çalışma Grubu: Proje Kapsamında okullarda bilişim teknolojileri alanında çalışmalar yapacak olan çalışma grubunu,
f. Mentör Öğretmen: Okul Çalışma grubunda öğrencilere rehberlik edecek öğretmeni,
g. Proje: "Aydın Dijital Dönüşüm Projesi"ni ifade eder.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Projeyi Yürütecek Kurum ve Paydaşlar
Projeyi Yürütecek Kurumlar
Madde 10. "Aydın Dijital Dönüşüm Projesi" Aydın İl Millî Eğitim Müdürlüğü planlaması, koordinasyonu ve denetiminde; İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri ve okul müdürlüklerinin sorumluluğunda yürütülür.
İç Paydaşlar
Madde 11. Projenin yürütülmesinde sorumlu olacak kurum ve kuruluşlar:
a. Aydın İl Millî Eğitim Müdürlüğü
b. Aydın İl Millî Eğitim Müdürlüğüne Bağlı İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri
c. Okul ve Kurum Müdürlükleri
Dış Paydaşlar
Madde 12. Projenin yürütülmesinde destek alınacak kurum ve kuruluşlar:
a. Aydın Valiliği ve Bağlı Kurumlar
b. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
c. Yerel Basın ve Yayın Kuruluşları
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlük
Madde 17. Bu proje onay tarihinde yürürlüğe girer.
Hazırlanan bu proje esnek, geliştirilebilir ve ihtiyaç duyulması halinde değiştirilebilir bir formda hazırlanmıştır.
Bu projenin uygulanması sürecinde yapılan çalışmalar eğitim ve öğretimle ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak yapılır.
Sürdürülebilirlik
Madde 18. Proje 2022-2023 eğitim-öğretim yılında il genelinde uygulanacaktır.
Proje sürecinde meydana gelebilecek değişikliklere göre düzenli güncellemeler yapılarak dinamik bir yapı oluşturulacaktır.